tisdag 24 juli 2012

... Plötsligt hör vi en SMÄLL!

Idag har jag varit på mitt möte med en fin människa, som jag har haft lite semester från sedan innan midsommar. Det känns grymt att det är igång igen! Sen brummade jag hemåt och åt en väldigt sen lunch och drack kaffe... och nu... sitter jag här.

Jag måste berätta vad som hände igår... vi låg i sovrummet och såg på True Blood, klockan var ganska mycket, runt klockan 23. Plötsligt hör vi en smäll och Jonas springer in i vardagsrummet och ser att en lack-hylla som satt på väggen ligger i soffan och har ramlat ner. En vinflaska gick i golvet och gick i tusen bitar. Vin överallt. Som tur var klarade sig soffan! Den fick inte en enda fläck på sig. En ljuslyckta av glas la sig fint i soffan och klarade sig. En glasvas la även den sig fint i soffan. (Som jag fick i dop-present.) Så då var det bara för oss att torka vin och dammsuga upp glas i 45 minuter.

Om en stund, när min telefon har laddat lite, så beger jag mig ut på ett träningspass. Jag måste verkligen komma igång med träningen igen! Punkt slut.

True Blood ikväll!

Inga kommentarer: