lördag 26 april 2008

Nu och för alltid

Ibland när livet känns riktigt tungt och jobbigt, då tänker jag på dig. Du som alltid fanns för mig, som du även gör än idag. Du har varit underbar för mig, stöttat mig i så många år. 3 år för att vara exakt, om det inte hade varit för dig så hade jag varit död. Du har fixat så att jag har fått hjälp, psykologisk hjälp. Jag vet inte vad jag skulle ha gjort utan dig!
Du var den som såg mig när jag var osynlig,
du hörde mina skrik som inte existerade

du såg mina osynliga tårar.

Jag har gråtit i din famn, något jag aldrig tidigare fått uppleva. Det finns bara ett ord jag kan använda för att beskriva dig och det är –underbar.
Hade det inte varit för dig hade jag inte funnits och varit vid liv som jag är idag. Jag kämpar för att du har fått mig att förstå vilka underbara personer jag har omkring mig. När allting känns överdrivet svårt tänker jag på dig, dina ord men framför allt de vi gjort tillsammans, du och jag. Du är en betydelsefull person i mitt liv, det har du varit länge och det kommer du att vara länge, länge till. Tack för att du finns och ställer upp för mig.

______________________________

Mormor, kan du se mig, kan du se mina osynliga tårar jag så ofta fäller
Kan du höra min hesa röst jag så ofta nu har,
jag är samtidigt glad över att du slapp höra det,
slapp se mig i det skick jag är i nu,
fast jag skulle ändå önska att du fanns,
du lyssnade även fast du kanske inte förstod vad jag sa,
men det var huvudsaken att du lyssnade på vad jag hade att säga.

Kan du höra mitt hjälplösa skrik jag så ofta skriker, hör du mig?

Jag saknar dig mer än någonsin, det gör ont i mitt hjärta att du är borta.
Jag älskar dig mormor, nu och för alltid.
RIP Signe 22 juni 2007

______________________________
Till dig Annie
Annie, jag vill att du ska veta en sak.
Jag vet själv att jag kanske inte varit den bästa systern här på länge,
men jag ska bättra mig, jag lovar.
Varken ditt eller mitt liv har varit spikrakt,
det är väl förens nu det börjar ordna upp sig för oss.
Men du ska veta att jag alltid finns här för dig.
Jag älskar dig för precis den du är,
du är underbar i mina ögon
glöm aldrig det.
Jag älskar dig Annie!

Inga kommentarer: