onsdag 19 juni 2013

Overkligt på något vis

Det slår mig då och då att vårt älskade barn kan vilja födas vilken dag som helst, vilken minut och sekund som helst. Det är en väldigt häftig tanke och känsla! Overkligt på något vis. Men tanken och känslan är helt fantastisk att tänka och känna. Det ska bli så vackert att få hålla vår skatt i famnen, istället för att känna sparkar. Även fast jag verkligen älskar att känna livet i min mage. Jag längtar efter den stunden då jag får hålla i vårt barn i famnen, och att få titta in i de små ögonen och sedan bara känna... det längtar jag efter.

I morgon, på min födelsedag, 23 år, går jag in i vecka 39. Det känns häftigt på något vis... det ska självklart firas med mängder av tårta och fint sällskap och förhoppningsvis sol och värme... så att vi kan sitta ute. Det är ju i alla fall tur att vi nu för tiden har markis över vår uteplats. Jag känner på mig att det kommer att bli en bra dag i morgon. Minnesrik.

Inga kommentarer: