söndag 3 februari 2008

En dikt

Denna dikt eller text är enbart till Dig. Jag kan inte säga ditt namn, det vill jag hålla för mig själv. Men dig som det är skrivet till så vill jag att du ska veta att du betyder jätte mycket för mig. Jag vet inte vad jag skulle göra utan dig i mitt liv.


”Jag sa aldrig att jag älskade Dig
Du var som en mamma för mig
En som ville lyssna
Och förstod det mesta
Du ville att jag skulle berätta
För att lätta på ensamheten
Jag var på väg många gånger
Men drog mig snabbt tillbaka
Jag var fast i självmordstankarna
24 timmar om dygnet
Du gjorde allt Du kunde
Men det räckte inte
Jag var fast vid att dö
Jag ville i omgångar tro
Att jag kunde ”ge livet en chans”
Och sedan fatta ett beslut
– som Du ofta sa
Men som jag tyvärr lika ofta tvivlade på

Jag längtade efter Dig
När Du inte fanns i närheten
Jag tänkte på dig
När Du inte fanns i närheten
Jag ville så gärna tro på Dig när Du sa
– Jag tycker om Dig!
Men det var svårt att tro
Jag var rädd nästan varje gång
Utan att riktigt veta varför
Det sista jag ville
Var att göra Dig besviken
Fast det visste jag hela tiden
Att Du skulle bli

Du ville ha mig kvar i livet
Du tyckte om mig
Du brydde Dig
Du lyssnade
Du tänkte på mig
Jag fick gråta hos Dig”

Inga kommentarer: