fredag 20 juli 2012

En ledsam historia med lyckligt slut

Igår (torsdag) :

Igår åkte jag till Norslund för att hämta en sladd så att jag kunde koppla datorn till TV-n. Jag gjorde det. När jag kom hem så kopplade jag in datorn i TV-n och skulle lyssna på musik genom min DVD med surround-ljud. Sen skulle jag byta el uttag, och då börjar det blixtra från DVD-n. Jag skriker och blir rädd, Jonas kommer springandes in och undrar vad det är som händer. Jag var i chock. Och berättar vad som hände. Jag blir jätte ledsen då vi konstaterar att DVD-n är död. Jag blir jätte ledsen och nästan börjar gråta. Jag som hade sett fram emot att se på säsong 3 av True Blood, det var liksom därför jag åkte och hämtade sladden. Så ja... Jonas får i alla fall tag på en ny DVD med surround-ljud. Jag blir superduperglad och vi åker nästan på en gång och hämtar den nya DVD-n.

Vid 19 tiden kom Sabina och Jakob och hälsade på oss! Vi satt i köket och drack kaffe och pratade en massa. Oooh så trevligt vi hade!!

När de drog så började jag koppla in alla högtalare, fixade och donade lite. Efter en tid blev jag klar och jag blev super nöjd! Nu kan jag äntligen spela musik och se film genom datorn! Gissa om jag blev glad! 

Idag:

... ska jag dammsuga lägenheten, fixa inför kvällen då min syster kommer hit och grillar med oss! Yeey vad roligt det ska bli! Så i eftermiddag ska vi åka och hämta henne och sedan handla ingredienserna som behövs för att göra en lyckad fredagskväll i gott sällskap!

Inga kommentarer: