onsdag 30 mars 2011

Pata Negra och fläskfilé

Idag gick jag upp ur sängen runt 09. Fläktnissarna kom hit då, de skulle byta ut fläkten i köket, ovanför spisen. De stannade länge. Jag gick mest omkring och var trött. När de gick satte jag och älskling igång med att städa. Jag städade som en tok. Dammsög, torkade golv, skrubbade badkar osv ... jag var riktigt effektiv och duktig. Är väldigt stolt över mig själv, nu är det fint här. Som jag säkert har skrivit tidigare så gillar jag faktiskt att städa, om det får gå i min takt och jag får sköta det. Det är mysigt faktiskt och gå omkring och lulla osv.

Kvällen kommer att bestå av mysmiddag med min älskling, första riktiga middagen i nya lägenheten. Fläskfilé, klyftpotatis, beanässås och en sallad gjord av Sanna. Min älskling har marinerat köttet as gott, det kommer att bli grymt det. Till maten så kör vi på Pata Negra, ett mycket gott vin som passar jätte bra till rätten. Levande ljus ska vi ha också. Sedan har jag köpt bacardi breezer watermelon, och älsklingen fick mango. Kvällen kommer att bli grym!

Inga kommentarer: